bg_image

    AYŞE – FARUK ÇELEBİ EĞİTİM VE KÜLTÜR VAKFI - İZMİR

                             ÖĞRENİM BURS YÖNETMELİĞİ     

MADDE – 1 

KONU: Ayşe – Faruk Çelebi Eğitim ve Kültür Vakfı, laik, demokratik ve sosyal hukuk devleti ülküsü taşıyan, yurtsever ve aydın bireylerin yetişmesine katkı sağlamak amacı ile Türkiye’nin her yerindeki ilk, orta, lise ve yükseköğrenim kurumlarında veya bunlara denk olan mesleki ve teknik okulların bütün derece ve kademelerinde okuyan başarılı, yetenekli ve ailesi dar gelirli öğrencilere burs verilmesi amacıyla; burs başvuru koşullarının belirlenmesi, başvuruların değerlendirmesi, kabul ve iptal edilmesi ve bunlarla ilgili her türlü takip ve karar işlemlerinin yürütülmesi için,  işbu yönetmelik hazırlanmıştır. 

TANIMLAR

MADDE - 2: Bu yönetmelikte adı geçen;


Çelebi Vakfı :  Ayşe-Faruk Çelebi Eğitim ve Kültür Vakfı’nı,

Mütevelli Heyet:  Ayşe-Faruk Çelebi Eğitim ve Kültür Vakfı’nın mütevelli heyetini 

Eğitim öğretim yılı : Öğrencinin okuduğu okuldaki derslerin başladığı tarihten sona erdiği tarihe kadar olan süreyi ifade eder. 

Bursiyer Dosyası: Ayşe-Faruk Çelebi Eğitim ve Kültür Vakfı’ndan burs alan öğrencilere ait tüm belge ve bilgilerin yer aldığı, öğrencinin takip edildiği ve her öğrenci için ayrı ayrı tutulan dosyayı ifade eder.

Burs Komitesi: Çelebi Vakıf Senedi ve bu yönetmelik hükümlerini yerine getirmekle görevli Çelebi Vakfı Yönetim Kuruluna bağlı Vakıf Yürütme Komitelerinden birini ifade eder. 


Öğrenci/Bursiyer: Yurt içinde ilk, orta, lise ve dengi okullarda, yahut iki yıl veya daha fazla süreli örgün eğitim veren yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören, lisans ya da lisansüstü öğrencileri ifade eder.

Şartlı Burs: Bireysel veya kurumsal burs verenlerin önerdikleri veya belirledikleri şartlarla Yönetim Kurulu kararı ile onaylanan öğrencilere verilen bursu ifade eder,

KVKK: 6698 Sayılı Kişisel Verilen Korunması hakkındaki kanunu ifade eder. 

MADDE-3 

BURSUN NİTELİĞİ VE ÖZELLİKLERİ: Burs, vakfın gelirlerinden Yönetim Kurulunca belirlenecek bedelin, yine Yönetim Kurulunca amaca uygun olarak belirlenecek öğrencilere verilmesine esas olan bir miktar paradır. Burs Komitesinin belirlediği ve önerdiği öğrencilere, Yönetim Kurulu kararı ile ayrıca ‘kitap’, ‘yemek’, ‘ulaşım’ ve benzerleri gibi yardımlar da yapılabilir. 

Burslar, gereksinim duydukları belirlenen öğrencilere, 1 öğrenim yılı içinde, Eylül ile Mayıs ayları arasında her ay olmak üzere 9 ay boyunca verilir. Burs Komitesinin önerisi ve Yönetim Kurulu Kararı ile öğrencilere doğum günlerinin veya diğer bazı önemli günlerin kutlanması amacıyla ek ödemeler verilebilir. Öğrencinin başarısının ve ailesinin olanaksızlıklarının sürmesi başta olmak üzere, her defasında Yönetim Kurulu veya Burs Komitesi tarafından Vakıf senedine ve Yönetmeliğe uygunluğu kontrol edilerek, eğitim süresince her yıl  için yenilenebilir. 

Burslar karşılıksızdır. Ancak bursiyerin yeterli gelir düzeyine ulaştığında, vakfa maddi katkıda bulunması, gereksinimi olan öğrencilerin yetişmesine destek vermesi, Vakfın tanıtımını üstlenmesi, Vakfın faaliyetlerine ve Vakfın gelişmesine katkıda bulunması, Vakfın gönüllü elçisi olması ve bütün bunları bir vicdan borcu olarak kabul etmesi beklenir.

Burs bedelinin, burs alan öğrencilerin banka hesaplarına yatırılması esastır. Burs bedeli,  öğrenci 18 yaşından küçük ise ebeveyni gözetiminde açılacak kendisine ait bir banka hesabına; bunun olanaklı olmadığı durumlarda ise ebeveyninin hesabına veya gereken durumlarda yasal vasi aracılığıyla açılacak olan hesaba yatırılır. 

Verilen bursun her aşamasında, özellikle yenilenmesinde, öğrenci başka yerden burs veya maddi yardım alıyorsa veya almaya başlayacak ise bunu Vakfa bildirmesi zorunludur.

Şartlı burs bağışları, Burs Komitesi önerisi ve Yönetim Kurulunun kararı ile kabul edilir; Vakıf Senedi ve Burs Yönetmeliği şartlarına uygun olması  halinde bursiyerlere iletilir. Burslarda, bireysel burs verenin veya kurumsal burs veren kuruluşun adının ve iletişim ve sair bilgilerinin bursiyere bildirilmesi ile bursiyerin adının ve iletişim ve sair bilgilerinin burs veren kişi ya da kuruluşa bildirilmesi ancak her iki tarafın da karşılıklı rızası ile mümkün olabilecektir.  

MADDE – 4:

KABUL/YENİLEME

 İlk, orta, lise ve üniversiteler ve bunlara denk olan mesleki ve teknik okulların bütün derece ve basamaklarında okuyan başarılı, yetenekli ve dar gelirli öğrenciler burstan yararlanır.

Verilen burslardan yararlanmak isteyen öğrenciler; her yıl Ağustos ve Eylül ayları içerisinde öncelikle vakfın internet sitesinden ( www.celebivakfi.org.tr )  başvuru yaparlar ve istenen belgeleri eksiksiz olarak siteye yüklerler. Yapılan başvurular en geç Ekim ayı sonuna dek Çelebi Vakfı Burs Komitesince incelenir, değerlendirilir; kabul veya red edilir. Kabul edilen başvurular Çelebi Vakfı Burs Komitesince burs bağlanmak üzere Çelebi Vakfı Yönetim Kurulunun onayına sunulur. 

İstisnai ve zorlayıcı durumların bulunması halinde vakfa fiilen müracaat ile veya Vakıf Mütevelli Heyet üyelerinin gözetiminde, Çelebi Vakfınca hazırlanan burs başvuru formunu ve eklerini eksiksiz olarak doldurarak taleplerini Çelebi Vakfı’na iletirler. 

Burs yenilenmesinde öğrenciler, her dönem sonunda not döküm belgelerini (transkriptlerini) vakfa iletmek zorundadırlar. Bursun devam edebilmesi veya yenilenmesi için öğrencinin not ortalamasının 4 üzerinden değerlendirme yapılan okullarda en az 3 ve 100 üzerinden değerlendirme yapılan okullarda en az 75 olması beklenir. Ayrıca burs alan öğrenciler, başvuru formundaki bilgilerde değişiklik olursa bu değişiklikleri otuz gün içinde bildirmekle yükümlüdürler. Öğrencinin geçerli bir engeli olması durumunda, not döküm belgesi  (transkript) verilememesi veya yeterli başarı notu olmaması halinde Burs Komitesi gereken incelemeyi yaparak bursun devamı veya kesilmesi yönünde Yönetim Kuruluna öneride bulunacaktır.  

Çelebi Vakfından burs alan öğrenciler ile ilgili olarak vakıf, her öğrenci için ayrı ayrı dijital ortamda veya fiziksel olarak bir bursiyer dosyası tutar. Bursiyer dosyasında burs alan öğrencilere ait tüm belge ve bilgiler ile burs süresince öğrencinin takibine ilişkin her türlü öğrenim ve kültürel bilgiler saklanır. Öğrenci kendisi ile ilgili bir dosya tutulduğunu bilgilerin dosyasında saklandığını bilmekte ve kabul etmektedir.

MADDE – 5 : 

BURS KOMİTESİ

Burs başvuruları, Yönetim Kurulunca oluşturulan Burs Komitesi tarafından değerlendirilerek Yönetim Kurulu onayına sunulur. 

Bu değerlendirmede, 

  1. Öğrencinin başarısı, 
  2. Ailesinin ekonomik olanakları, 
  3. Sorgulayıcı ve gelişime açık bir düşünce yapısına sahip olup olmadığı, 
  4. Laik ve demokratik sosyal hukuk devleti ilkelerini benimsemesi, 
  5. Atatürk ilke ve inkılâplarına, düşünü ve eylemleriyle bağlılığı, 

göz önünde tutulur. Değerlendirmenin olumlu olması durumunda, Burs Komitesi burs verilecek öğrencinin başvurusunu değerlendirir ve burs bağlanmasını uygun bulursa Yönetim Kuruluna ‘öğrenciye burs bağlanması’ yönünde öneride bulunur. Değerlendirmenin olumsuz olması durumunda başvurunun reddedilmesi Burs Komitesinin yetkisindedir. 

Komite tarafından gönderilen burs ile ilgili öneriler, Yönetim Kurulunca incelenir ve karara bağlanır. Çelebi Vakfı Burs Komitesi Başkanı ve üyelerinin isimleri Yönetim Kurulu tarafından belirlenir ve karar defterine işlenir; gerektiğinde bu işlem tekrarlanır. 

MADDE- 6 :

BURS TUTARININ BELİRLENMESİ VE SÜRESİ 

Öğrencilere verilecek standart aylık burs tutarı her yıl en geç eylül ayında Burs Komitesinin önerisi sonrasında, yıllık bütçede ayrılan tahsisata uygun olarak, Yönetim Kurulunca belirlenir ve yıl içerisinde, Eylül ile Mayıs ayları arasında 9 (dokuz) ay süreyle verilir. 

Şartlı ve tahsisli bağışlar için veya özel nitelikli öğrenciler için Burs Komitesinin önerisi ve Yönetim Kurulu kararıyla farklı nam altında burslar, burs miktarları ve farklı burs verilme süreleri belirlenebilir.

Burs Komitesinin önerisi ve Yönetim Kurulu kararı ile seçilecek bazı özel nitelikli öğrencilere verilecek aylık burs tutarı,  genel aylık burs tutarının 3 (üç) katına kadar artırılarak belirlenebilir. 

MADDE – 7 : 

BURSUN KESİLMESİ VE SONA ERMESİ

Bursiyer kendi isterse veya aldığı bir ceza nedeniyle veya her ne nam aldı altında olursa olsun öğrenimine devam etmez ise, bursu kesilir. 

Bursiyer, bir öğrenim yılı içinde haklı bir sebebi olmaksızın başarı ortalamalarını tutturamaz ve bir üst sınıfa geçme hakkını kazanamaz ise, Burs Komitesinin önerisiyle, Yönetim Kurulu bursun kesilmesine karar verebilir.

Bursiyerin mezun olması, ekonomik koşullarının iyileşmesi, Burs Yönetmeliğine aykırı davranışta bulunması ya da 24 yaşını tamamlaması ile burs sona erer. 

Şartlı burs alan bursiyerlerin aldıkları burs tutarları, kendisine şartlı burs veren kişi ya da kuruluşun burs tutarını azaltması ya da burs vermekten vazgeçmesiyle, azalabilir veya kesilebilir.

MADDE – 8 :

BURS İPTALİ

Vakıftan burs alan öğrencilerin sınıf geçme ve başarı durumlarını gösterir öğrenim kurumlarından alacakları belgenin her dönem vakfa gönderilmesi gerekmektedir.

Her okul dönemi veya yarıyıl sonunda alınacak bu belgenin eksikliği halinde Burs Komitesinin önerisi ve Yönetim Kurulu kararıyla burs iptal edilebilir.

Çelebi Vakfı tarafından ücretsiz olarak verilecek olan eğitim ve kültür faaliyetlerinin en az yarısına katılmak, destek vermek ve bizzat içinde yer almak bursiyerlerin yükümlülüğündedir. Bu yükümlülüğe aykırı davranışlarda ısrar edilmesi halinde Burs Komitesinin önerisi ve Yönetim Kurulu kararıyla burs iptal edilebilir. 

Bursiyerin vakfa yanlış bilgi vermesi, bu belgelerde sahtecilik yapması, vakfa verdiği bilgilerin eksikliklerini tamamlamaması, sosyal konum ve sosyal durum ile ilgili eksik ve yanlış bilgi vermekte ısrar etmesi, başvuru formundaki değişikliklerin otuz günlük süre içinde  bildirilmemesi gibi durumların tespitinde, Burs Komitesinin önerisi ve Yönetim Kurulu kararıyla burs iptal edilir ve/veya ödenmiş olan burs bedelleri, Yönetim Kurulunun kararı ile geri istenebilir.

Burs alan öğrencilerin adli sicil kaydında bir olumsuzluk olması, okulda ağır disiplin cezası alması, alkol veya keyif verici madde kullanımı nedeni ile tedavi altına alındığının belirlenmesi, bu nedenle suç işlemesi, idari veya adli soruşturma geçirmesi, ceza alması halinde Burs Komitesinin önerisi ve Yönetim Kurulu kararıyla burs iptal olur. 

Öğrenci 18 yaşından büyük ise kendisinin veya 18 yaşından küçük ise ailesinin hak edilmiş olan bursu kendi isteğiyle almaktan vazgeçmesi ve bu durumu yazılı ve imzalı olarak iletmesi halinde burs iptal olur.

MADDE – 9 :

TEK TARAFLI VAZGEÇME HAKKI

Yönetim Kurulu gerekli gördüğünde bursları geçici süre için ya da süresiz kesebilir;   iptal edebilir.            

                                   

MADDE – 10: 

EĞİTİM VE KÜLTÜR FAALİYETLERİNE KATILMA 

Vakıf, bursiyerlerine parasal destek sağlamanın yanı sıra, bursiyerlerin sosyal ve kültürel yönden de gelişmelerini sağlamak için çeşitli faaliyetlerde bulunabilir. Çelebi Vakfı veya Çelebi Akademi veya Çelebi Gençlik Kampı Yönetimi, sosyal ve kültürel yönden de bursiyerlerin gelişimini sağlamak, vakfın birlikteliğini ve paylaşımını artırmak amacıyla düzenlediği gezi, tiyatro, konser, yemek ve benzeri etkinlikler ilgili bilgileri bursiyerler Çelebi Vakfı internet sitesinden ( www.celebivakfı.org.tr ) veya bu amaçla kurulmuş ortak yazışma gruplarından izlerler. Bu faaliyetlere katılım, bursun devamlılığında önemli bir ölçüttür. 

MADDE – 11 :

YÜRÜRLÜK VE YÜRÜTME HÜKÜMLERİ

Çelebi Vakfı Burs Komitesince hazırlanan Çelebi Vakfı Burs Yönetmeliği, Vakıf Yönetim Kurulunun uygunluk vermesi sonrasında Mütevelli Heyetinin onay tarihinden itibaren yürürlüğe girer. Çelebi Vakfı Burs Yönetmeliğinde değişiklik gerekecek olursa Madde 11 süreci tekrar edilir. 

On bir maddelik Çelebi Vakfı Burs Yönetmeliğinin tamamını okudum; anladım ve eksiksiz tamamını kabul ediyorum.

Tarih…………………………..:        /         /

Öğrencinin Adı ve Soyadı………..:

Öğrencinin TC kimlik numarası:

İmzası………………………….:

EKLER: 

 EK-1 BAŞVURU FORMU

 EK-2  KVKK KAPSAMINDA AYDINLATMA METNİ

 EK-3 KVKK KAPSAMINDA AÇIK RIZA BEYANI